English negishut

אילת 365
מע"ר אילת

שנה 2019
מיקום אילת
גודל 1,000 דונם
לקוח עיריית אילת

אילת 365 היא תכנית הדגל של התחדשות ופיתוח מרכז העיר. התכנית הינה בעלת חשיבות עליונה לחיבור חלקי העיר, להתחדשות מרכז העיר והשכונות הוותיקות, קידום חיי הקהילה, חיזוק הכלכלה המקומית והעסקים הקטנים והבינוניים ושדרוג המרחב הציבורי. מרכז העיר יתוכנן ליצירת נקודת כח, מוקד משיכה ועניין לתושבים ולתיירים. הלב הפועם של העיר – אינטנסיבי ומעורב שימושים, חופשי, הליכתי, בעל חיבוריות גבוהה ומגוון . במרכז העיר יתאפשר פיתוח מעורב שימושים במגוון דרגים ומאפיינים, לצד פיתוח מרחב ציבורי מלא בתוכן חדש ומעניין כחלק מתמהיל מעורב. התכנית תפעל לפינוי כלל הפונקציות המטרדיות, על מנת לפנות מקום להקמת מרכז עיר קומפקטי ועשיר באירועים והתרחשויות. התכנית מציעה חשיבה מחודשת על השלד העירוני ומערכות התנועה והתחבורה בעיר, ובכלל זה כביש 90, שדה התעופה, רכבת עתידית, תחבורה ציבורית ותחבורה אלטרנטיבית.
מתוך מסמכי התחרות: "לאילת דרוש מרכז עיר מגובש , איכותי , מגוון , מזמין , מקומי , אמתי , שנעים ובטוח לשוטט בו, לגלות בו דברים חדשים יום אחרי יום , לרצות לחזור אליו עונה אחרי עונה ,למצוא עניין במקומות בלתי צפויים להרגיש אילת -לא בעיר ""גנרית"", לא בבועה תיירותית סינטטית.
על מרכז העיר להיות הערך המוסף שמחבר את שלל הדברים הטובים שיש לאילת להציע, זה הנותן לתייר את הסיבה להגיע ולשוב לאילת ולהעדיפה על פני הערים המתחרות , ומעניק לתושב את תחושת השייכות וההזדהות עם עירו".

אודות הפרויקט
צוות עדו אלונים, חמוטל גורביץ, דן הורוביץ, נופר רמר, גל גרוס שלומי | ניהול פרוייקט: פז כלכלה
Design: Basman/Tenenbaum Development: Binternet